آخرین اخبار
خبرگزاری فارس

سردار محمدرضا زاهدی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبههٔ مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت […]

اشتراک گذاری
14 فروردین 1403
167 بازدید
نویسنده : ملک پور
منبع : https://farsnews.ir
کد مطلب : 266

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبههٔ مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.

وزارت دفاع سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.طبق این بیانیه، این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

وی پس از شهادت همرزم و یار دیرینه خود حاج حسین خرازی به فرماندهی لشگر مقدس ۱۴ امام حسین علیه السلام درآمد و تا سال ۱۳۶۹ ادامه داشت.

او یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.

او از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز بود. وی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت.

سردار در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست. در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین بود. او در سال ۱۳۸۴ برای مدت کوتاهی فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت.

وی بعد از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی علیرغم پایان رسمی دوران کاری در سپاه مجدداً در لباس رزم برای مقابله با دشمنان اسلام وارد معرکه خط مقدم مقاومت اسلامی شد.

پیکر سردار محمدرضا زاهدی شهید بزرگوار با توجه به وصیتش در گلستان شهدای اصفهان و در جوار شهید حاج حسین خرازی خاکسپاری خواهد شد.

خبرهای سیاسی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *