آخرین اخبار
خبرگزاری نبض وطن

مهارت کلید اشتغال پایدار است

مهارت کلید اشتغال پایدار و یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصاد به شمار می‌آید. به گزارش خبرگزاری نبض وطن علیرضا ملک‌پور اظهار کرد: کسب دانش، مهارت و فناوری‌های نوین یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می‌آید و نظام آموزش فنی ‌و حرفه ‌ای به عنوان مهم ترین بخش پازل مهارت […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1403
118 بازدید
نویسنده : ملک پور
منبع : http://www.nabzevatan.ir
کد مطلب : 407

مهارت کلید اشتغال پایدار و یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصاد به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری نبض وطن علیرضا ملک‌پور اظهار کرد:

کسب دانش، مهارت و فناوری‌های نوین یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می‌آید و نظام آموزش فنی ‌و حرفه ‌ای به عنوان مهم ترین بخش پازل مهارت آموزی نظام آموزشی کشور نقش بسزایی را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی افزود: برابر گزارش‌ها و آمار موجود بیش از ۷۰ درصد مهارت آموزان که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌ و دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، در راهیابی به بازار کار موفق بوده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: با تقویت کیفیت آموزش‌ها، نه تنها انگیزه کارآموزان برای مهارت آموزی و انگیزه کارفرمایان جهت جذب کارآموز به بازار کار افزایش می‌یابد بلکه با کمک آموزش فنی حرفه‌ای می‌توان مهارت‌ها را در بین پرسنل ادارات و نهادهای مختلف ایجاد و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات فناوری در جامعه، مهارت ها و مشاغل جدید با سرعت بالایی در حال شکوفا شدن می باشند از این رو نیاز است مهارت آموزی مجدد و ارتقای مهارت بزرگسالان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

ملک‌پور عنوان کرد: برای ثمربخشی فعالیت‌ها باید در حوزه‌هایی که علاقه‌مندان بیشتری وجود دارد سرمایه‌گذاری کرد. برهمین اساس ما نیز در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان و تجهیز کارگاه‌ها و… تلاش کرده‌ایم زمینه تحقق این مهم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می رود. با استفاده از توان دستگاه‌های دیگر در حوزه آموزش که موضوع مهمی است می بایست به این مهم که مهارت کلید اشتغال می باشد، توجه کرد.

 

اخبار و بیوگرافی علیرضا ملک پور

ملک پور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *